Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip “conductă”
Ca urmare a valorificãrii rezultatelor digitalizãrii, inspectorii antifraudă din cadrul DGAF au inițiat un control la o societate din jud. Bistrița-Năsăud, care are ca obiect de activitate declarat “Extracția pietrișului și nisipului, extracția argilei și caolinului”, dar care nu deține si nu a deținut o balastieră, nu a prezentat documente care să ateste acest lucru și nu deține utilaje, societatea având un singur angajat, reprezentat de personal de serviciu.
Inspectorii DGAF au constatat că societatea și-a construit profilul unei firme de tip “conductă”, în perioada decembrie 2023-aprilie 2025, aceasta înregistrând în evidențele contabile atât operațiuni de achiziție fictive de la mai multe societăți din județul Iași, cât și livrări fictive către societăți din jud. Bistrița-Năsăud, în cuantum de peste 6 milioane de lei, facilitând crearea unui prejudiciu la bugetul de stat de peste 1,8 milioane de lei, reprezentând TVA și impozit pe profit.
Menționãm cã, pentru îngreunarea efectuãrii constatãrilor și totodatã pentru crearea unei aparente activități licite, societatea în cauză a prezentat contracte false de achiziție și de închiriere de terenuri pentru exploatarea balastrului. Inspectorii antifraudă au identificat, ca persoană intermediară, un reprezentant al unei societăți beneficiare ale acestor facturi și care exploatează agregate de balastieră în zonă.
Controalele vor continua și la beneficiarii care au primit si înregistrat facturi cu produse de balastieră, având societatea verificată ca furnizor de facturi, verificând-se întreg circuitul creat cu scopul fraudării bugetului statului, prin deducerea ilegală a TVA și a impozitului pe profit.
În vederea recuperării prejudiciului cauzat bugetului de stat au fost instituite măsuri asigurătorii, urmând a fi sesizate și organele de urmărire penală.
DGAF dovedește încã o datã rolul determinant în privința prevenirii și combaterii evaziunii și fraudei fiscale, ce vine în sprijinul conformãrii contribuabililor și al menținerii unui mediu economic echitabil.
